Proč by děti od 15 let měly mít možnost rozhodnout o změně pohlaví?

Vážené čtenářstvo
Jak jste možná zaznamenali, poslední dobou jsem měla mnoho mediálních výstupů v různých celostátních médiích, jednou z oněch výstupů byl i pořad Střepiny na TV Nova, reportáž mimo jiné, kromě otázky hrazení operací z veřejného zdravotního pojištění, která je poměrně jednoznačná, tak zde byla nastolena otázka, zda by děti od 15 let mohly rozhodnout o změně pohlaví bez rodičů.

Nechci, aby se mé dítě změnilo


Relativně značné množství rodičů si z dětí dělá jejich lepší vizi jejich sama, chtějí například aby jejich děti byly lepší než v oni v tom, co jim nešlo a aby dělaly sporty, které oni sami dělat nemohly, a to se bohužel dost často týká i pohlaví, rodiče se neradi vzdávají toho pocitu, že jejich dítě je holka/kluk a u některých z nich tento pocit zůstane i po celém procesu tranzice. A někteří rodiče nezletilých dětí dokonce v procesu tranzice aktivně brání a blokuje všechny možné změny jak úřední, tak lékařské, v 15 letech je přitom dítě již dostatečně dospělé, aby bylo trestně odpovědné, a tudíž má dostatečné mentální kapacity, aby si dokázalo s psychologem či sexuologem vyjednat, zda je změna pohlaví skutečně řešení, děti nejsou majetkem rodičů, a tudíž je úloha zákonného zástupce tady docela zbytečná.

V 15 člověk dost často už ví

Hodně lidí a zejména v této oblasti neznalá část populace zastává názor že v 15 jsou lidé příliš mladí, aby o tomhle rozhodovali, za prvé nikdy nebudou rozhodovat sami a vždy toto budou konzultovat s odborníkem, a tudíž je tím risk neuváženého rozhodnutí minimalizován. V této oblasti považuji za špatné zejména názory, že dokud děti živí rodiče mají právo rozhodovat za ně, což však platí pouze pokud jednají v jejich nejlepším zájmu a bránění cestě k sebeidentifikaci tak tomu rozhodně není.

A jak se daří tobě, Jiřko ?


Mně se poslední dny a týdny daří dost dobře, konečně jsem dořešila pár problémů v životní situaci, a tudíž mohu poměrně říct, že jsem šťastná, ano, občas mě vytočí lidi ve škole nebo nějací trollové, ale jde to. Zejména ve škole se mi však vyplatilo udržovat si od ostatních odstup, ono je těžké fungovat jako velmi aktivní středoškolačka mezi lidmi pro které je dělání něčeho navíc podivné a cizí a zadarmo? To už vůbec ne.

Tak si tak proplouvám životem a snažím se jen tak existovat a i když by mě spousta lidí ráda viděla slabou, jsem teď momentálně nejsilnější, což je dobře. 

Georgia Hejduk
Autorka Blogu

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Mise dokončena

Operace

Jak jsem byla vyštípána ze střední školy?